Kedi Aşı Takvimi

Kedilerde aşılama kedinizin sağlığı açısından oldukça önemlidir.
Yavru bir kediye yapılması gereken 3 temel aşı bulunmaktadır;

Karma Aşı: Rhinotracheitis, Calici, Panleukopenia (gençlik hastalığı) virüslerine ve chlamydia'ya karşı kedinizi korumaktadır.

Leukemia Aşısı: Kedi lösemisine karşı yapılan aşıdır.

Kuduz Aşısı: Kuduz hastalığına sebep olan Rabies virüsüne karşı koruma sağlamaktadır.

İç ve Dış Parazit Uygulamaları: Kedinin sindirim sisteminde bulunan tenya, kancalı kurt ve şerit gibi iç parazitlerden; bit, pire, kene gibi dış parazitlerden korunmasına yönelik yapılan uygulamalardır.

Kedilere yapılan aşı takvimi yavru kedinin annesinden ayrılma vakti, kedinin ırkı ve karakteristik özelliklerine göre değişiklik gösterebilmektedir. Kliniğimizde yavru bir kedinin aşı programı aşağıdaki gibi uygulanmaktadır:

Kedi 6-8 haftalıkken önce iç ve dış paraziter uygulamalar yapılıp parazitlerden arındırılmaktadır. Parazitler kedinizin bağışıklık sistemini baskı altına aldığı için öncelikle parazit tedavisi uygulanmakta ve kedinin bağışıklık sistemi güçlendirilmektedir.
Yavru kedilerin ilk aşılamalarında Karma ve Leukemia aşılarının tekrarlanması aşıların tam bir koruma oluşturması açısından önemlidir.

6-8 Haftalık Genel Kontrol + İç ve Dış Parazit Uygulaması (2 Ayda Bir Tekrarlanır)
8-10 Haftalık Genel Kontrol + Karma Aşısı I. Doz
9-11 Haftalık Genel Kontrol + Leukemia Aşısı I. Doz
10-12 Haftalık Genel Kontrol + Karma Aşısı II. Doz
11-13 Haftalık Genel Kontrol + Leukemia Aşısı II. Doz
12-14 Haftalık Genel Kontrol + Kuduz Aşısı (3 Aydan Küçüklere Yapılmaz)
1 yaştan sonra sonraki her yıl için yetişkin kedilerde;
1 Karma Aşı